Jako profesjonaliści z branży motoryzacyjnej, koncentrujemy się na poszerzaniu wiedzy na temat skrzyni automatycznej oznaczenia. Prawidłowe skrzynia automatyczna wyjaśnienie ikon umożliwia bezpieczne oraz komfortowe korzystanie z pojazdu. Naszym celem jest zapewnienie, by każdy kierowca był w stanie bez trudu podjąć interpretację symboli na lewarze zmiany biegów.

Staramy się wyjaśnić, jak ważne jest zrozumienie skrzynia automatyczna interpretacja znaków, które spotkać można w większości współczesnych samochodów. Zapraszamy do lektury pełnego artykułu, gdzie szczegółowo omawiamy każdy z symboli i ich znaczenie dla bezproblemowej jazdy.

Wstęp do oznaczeń skrzyni automatycznej

Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w skrzynie biegów automatyczne, które różnią się od manualnych nie tylko brakiem konieczności ręcznej zmiany biegów, ale i zrozumieniem kluczowych oznaczeń. Zanim przejdziemy do szczegółów, warto przybliżyć podstawowe kwestie dotyczące oznaczeń w skrzyni automatycznej oraz jakie mają one znaczenie symboli w skrzyni automatycznej.

Czym różni się skrzynia automatyczna od manualnej

Automatyczna skrzynia biegów zupełnie eliminuje potrzebę manualnej zmiany biegów, co zapewnia kierowcy większą wygodę oraz pozwala na skupienie się wyłącznie na prowadzeniu pojazdu. Wybór odpowiedniego biegu dokonuje się bowiem automatycznie, na podstawie prędkości pojazdu i warunków jazdy. Dzięki temu, kierowca może wyeliminować ryzyko nieprawidłowego użycia skrzyni oraz zmniejszyć zużycie paliwa poprzez optymalizację momentu zmiany przełożenia.

Znaczenie oznaczeń – podstawowe informacje

  • Symbol P oznacza Parking – pozycja, w której pojazd może być bezpiecznie zaparkowany. Jest to niezbędne, aby uniknąć niekontrolowanego przemieszczania się samochodu.
  • R wskazuje Reverse, czyli bieg wsteczny. Jego zastosowanie jest kluczowe przy manewrach takich jak cofanie czy parkowanie tyłem.
  • N to Neutral, czyli bieg jałowy – sytuacja, w której skrzynia nie przenosi mocy na koła, co może być przydatne w sytuacjach awaryjnych.
  • Symbol D odpowiada za Drive, czyli jazdę do przodu. W tym trybie skrzynia automatycznie dostosowuje biegi do warunków drogowych oraz stylu jazdy.

Rozumienie skrzynia biegów automatyczna oznaczenia jest kluczowe, aby w pełni wykorzystać możliwości, które ona oferuje, oraz uniknąć potencjalnych błędów mogących prowadzić do uszkodzeń pojazdu.

Kluczowe symbole w skrzyni automatycznej i ich znaczenie

Współczesne skrzynie automatyczne są wyposażone w serię intuicyjnych symboli, które są kluczowe dla właściwej obsługi i zapewniają bezpieczeństwo jazdy. Zrozumienie tych znaków jest równie ważne, co znajomość skrzynia automatyczna kody błędów, ponieważ może to pomóc w szybkiej diagnozie i rozwiązaniu potencjalnych problemów z pojazdem.

Symbol „P” – pozycja parkowania: funkcja i bezpieczne użytkowanie

Tryb parkowania, oznaczony symbolem „P”, jest pierwszym z kluczowych ustawień w skrzyni automatycznej. Pozwala on na zabezpieczenie zaparkowanego pojazdu przed przypadkowym stoczeniem się. Używając tego trybu, należy też zadbać o dodatkowe zabezpieczenie za pomocą hamulca ręcznego, co odciąża skrzynię i zapobiega awarii. Skrzynia automatyczna objaśnienie symboli uwypukla fakt, że pozycja „P” to nie tylko oznaczenie parkowania ale i mechanizm pełniący funkcję blokady.

skrzynia automatyczna objaśnienie symboli

Symbol „R” – bieg wsteczny: jak i kiedy go używać

Bieg wsteczny to kolejny istotny element oznaczony symbolem „R”. Włączając wsteczny bieg, zawsze należy upewnić się, że pojazd jest w pełni zatrzymany i nieporuszający. W takich sytuacjach kluczowe jest też wciśnięcie pedału hamulca, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podczas manewru.

Symbol „N” – bieg jałowy: jego rola i zastosowanie

Bieg jałowy, oznaczony symbolem „N”, jest często wykorzystywany podczas holowania pojazdu lub kiedy chcemy po prostu odpocząć na postoju bez wyłączania silnika. Istnieje też skrzynia automatyczna kody błędów informujące o nieprawidłowościach w pracy biegu jałowego, więc dbałość o jego prawidłowe wykorzystanie jest kluczowa.

Symbol „D” – jazda do przodu: jak optymalnie wykorzystać tryb Drive

Tryb „D”, czyli jazda do przodu, jest bez wątpienia najczęściej używanym ustawieniem w skrzyniach automatycznych. Włączając tryb „D”, użytkownik aktywuje możliwość korzystania z pełnej gamy biegów, co jest niezbędne do płynnej i dynamicznej jazdy. Należy pamiętać, że prawidłowe korzystanie z trybu „D” i znajomość skrzynia automatyczna objaśnienie symboli dotyczących tego trybu, zapobiega niepotrzebnemu zużyciu i możliwym awariom.

Rozpoznawanie zaawansowanych oznaczeń w skrzyniach automatycznych

Zrozumienie zaawansowanych oznaczeń w skrzyni biegów automatycznej ma kluczowe znaczenie dla efektywnej i bezpiecznej jazdy. Nowocześniejsze modele pojazdów oferują funkcje takie jak tryb Sport, Winter czy manualna zmiana biegów, których skrzynia automatyczna interpretacja znaków może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowana. Jednak znajomość tych oznaczeń umożliwia pełne wykorzystanie potencjału naszego samochodu.

Skrzynia biegów automatyczna oznaczenia

Tryb „S” – Sport: kiedy warto aktywować sportowe ustawienia skrzyni

Wśród zaawansowanych funkcji znajduje się tryb „S” (Sport), który uaktywnia się w celu uzyskania bardziej dynamicznych właściwości jazdy, idealny dla tych, którzy oczekują większej reaktywności pojazdu i wyższych obrotów silnika. Warto inicjować sportowe ustawienia skrzyni, gdy warunki drogowe są optymalne i mamy przestrzeń do bezpiecznego przetestowania możliwości naszego auta.

Tryb „W” – Winter: zasady korzystania w trudnych warunkach

Z kolei tryb „W” (Winter) zapewnia spokojniejszą charakterystykę zmiany biegów, co jest szczególnie przydatne podczas ruszania na śliskich czy zaśnieżonych drogach. Jest to skrzynia automatyczna interpretacja znaków, która może znacząco poprawić bezpieczeństwo w nieidealnych warunkach atmosferycznych. Jednak jego użytkowanie w normalnych warunkach może nie być wskazane i skutkować dodatkowym zużyciem mechanicznym.

Oznaczenia „+/-” i „M” – zmiana biegów ręczych w automacie

Mówiąc o elastyczności użycia, skrzynia biegów automatyczna oznaczenia „+/-” oraz tryb „M” (Manual) pozwalają na manualną kontrolę nad zmianą biegów. Dają one kierowcy możliwość ręcznego wyboru odpowiedniego przełożenia w zależności od preferencji i aktualnych wymagań drogowych. Zaawansowane technologie skrzyni automatycznej oferują czytelną interpretację tych znaków, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Ujednolicenie oznaczeń skrzyni w ramach produkcji pojazdów

W ramach naszych rozważań, skoncentrujemy się na tym, jak praktyka standardyzacji oznaczeń skrzyni automatycznej wpływa na globalny przemysł motoryzacyjny. Dzięki procesowi ujednolicenia, skrzynia automatyczna identyfikacja symboli staje się znacznie prostsza. Kierowcy, niezależnie od krajów, w których mieszkają, mogą dzięki temu łatwiej zrozumieć i korzystać z różnorodnych funkcji swojego pojazdu.

Standaryzacja oznaczeń i ich wpływ na produkcję samochodów

Już na etapie produkcji, ułatwienie dostosowania skrzyni do konkretnych modeli pojazdów jest możliwe dzięki wprowadzeniu wspólnego systemu oznaczeń. Uniwersalne skrzynia automatyczna wyjaśnienie ikon przyczynia się do zmniejszenia kosztów produkcji oraz skraca czas szkolenia pracowników i dealerów. To z kolei bezpośrednio przekłada się na dostępność i cenę samochodów dla końcowych użytkowników na rynku.

Globalne konsekwencje dla użytkowników z różnych krajów

Standardy skrzyni automatycznej uprościły życie międzynarodowym klientom. Czy to wypożyczając samochód za granicą, czy też przesiadając się do nowego modelu – konsystentne oznaczenia umożliwiają bezproblemową adaptację. Automatyczne skrzynie biegów, które cechuje skrzynia automatyczna identyfikacja symboli, zyskały w ten sposób na popularności jako opcja przystosowana do globalnych potrzeb.

 

Symbol Znaczenie Wpływ na użytkowanie
P Parkowanie Uniwersalne zasady parkowania
R Rewanż Bezpieczne manewry wsteczne
N Neutralny Możliwość bezwładnego toczenia
D Jazda do przodu Intuicyjna obsługa podczas jazdy

Mając na względzie omówione zalety standaryzacji, widzimy, że jednolite oznaczenia w skrzyniach automatycznych przyczyniają się do zwiększenia zrozumienia i bezpieczeństwa na drogach międzynarodowych. Jest to krok w kierunku uproszczenia technologii motoryzacyjnych, tak aby były one przyjazne dla użytkowników na całym świecie.

Jak prawidłowo korzystać z skrzyni automatycznej?

Współczesne pojazdy wyposażone w skrzynię automatyczną oferują niemal bezobsługową eksploatację i wygodę. Jednakże, aby zapewnić długotrwałe i bezawaryjne działanie, kluczowe jest poznanie zasad prawidłowego korzystania z skrzyni automatycznej oraz umiejętność interpretacji skrzynia automatyczna oznaczenia.

Prawidłowe zmiany położenia dźwigni zmiany biegów

Zasada jest prosta: zmieniać położenie dźwigni zmiany biegów możemy jedynie po zatrzymaniu pojazdu i wciśnięciu pedału hamulca. Jest to kluczowe dla ochrony mechanizmów skrzyni biegów przed uszkodzeniami. Nieprzestrzeganie tego warunku może prowadzić do sytuacji, kiedy konieczne będzie rozpoznanie i rozwiązanie skrzynia automatyczna kody błędów, zanim będą miały miejsce poważniejsze awarie.

Zachowanie ostrożności przy zmianie trybów jazdy

Podczas przechodzenia z jednego trybu jazdy do drugiego, ważne jest, aby zachować szczególną ostrożność. Skrzynie automatyczne zazwyczaj wyposażone są w zabezpieczenia uniemożliwiające nieprawidłową zmianę trybów np. z „D” (Drive) na „R” (Reverse) podczas ruchu. Utrzymywanie świadomości potrzeby ostrożnego operowania skrzynią to również prewencja przed ewentualnymi skrzynia automatyczna kody błędów, które mogłyby wyniknąć z nieodpowiednich działań kierowcy.

Prawidłowe korzystanie z skrzyni automatycznej

Typowe błędy i ich wpływ na skrzynię biegów automatyczną

Jako ekspertów w branży motoryzacyjnej często zauważamy, jak proste błędy w obsłudze skrzyni biegów automatycznej mogą prowadzić do poważnych konsekwencji. Na przykład, nieprawidłowe używanie trybu „N” (Neutral) podczas zatrzymywania się na światłach, zamiast korzystania z „D” (Drive) czy „P” (Park) wpływa na nadmierne zużycie mechanizmów skrzyni.

Wybranie trybu „P” (Park) podczas jeszcze toczącego się pojazdu stanowi kolejny, częsty błąd, który zdaje się być niewinny, ale w rzeczywistości może spowodować uszkodzenie skrzyni automatycznej. Poniżej przedstawiamy tabelę podsumowującą najczęstsze nieprawidłowości w obsłudze, ich ojśnienie symboli skrzyni biegów automatycznej oraz potencjalne skutki.

Błąd w obsłudze Oznaczenie symbolu Możliwe konsekwencje
Używanie „N” podczas zatrzymań Neutral Nadmierne zużycie części skrzyni, ryzyko przegrzania
Włączanie „P” w trakcie ruchu Park Uszkodzenie mechanizmu blokującego
Niepoprawne rozgrzewanie skrzyni Zwiększone ryzyko awarii przy niskich temperaturach
Zmiana trybów jazdy podczas ruchu Drive/Reverse/etc. Potencjalne uszkodzenie skrzyni biegów

Kluczem do uniknięcia drogich napraw jest przestrzeganie zasad korzystania z poszczególnych trybów oraz uważne

skrzynia automatyczna objaśnienie symboli

. Pamiętajmy także, o konieczności rozgrzewania skrzyni automatycznej przed startem, szczególnie w zimowe dni, co zapobiec może wielu problemom technicznym.

  1. Zawsze stosuj hamulec, zanim przestawisz dźwignię zmiany biegów.
  2. Upewnij się, że auto jest całkowicie zatrzymane przed włączeniem trybu „P”.
  3. Unikaj zbędnego używania „N” w warunkach drogowych, które tego nie wymagają.

Szkolenie skrzyni automatycznej: zalecenia i tryby specjalne

W kontekście nowoczesnych pojazdów, zdobycie wiedzy na temat skrzyni automatycznej znaczenia symboli stanowi podstawę do ich efektywnego wykorzystania. Oferowane przez producentów samochodów różnorodne oznaczenia w skrzyni automatycznej są niezwykle istotne, zwłaszcza gdy mowa o trybach specjalnych, przeznaczonych do konkretnych warunków jazdy lub funkcji pojazdu.

Tryb „B” i „L” – unikatowe funkcje w wybranych modelach

Modele wyposażone w elektryczne lub hybrydowe skrzynie biegów często mają możliwość aktywacji trybu „B” (Brake), który nie tylko zwiększa efektywność hamowania, ale również przyczynia się do rekuperacji energii, ładując akumulatory pojazdu. Z kolei tryb „L” (Low), zwłaszcza w skrzyniach bezstopniowych CVT, używany jest do poprawienia kontroli nad pojazdem podczas jazdy w terenie górzystym lub innych trudnych warunkach drogowych.

Manualna zmiana biegów: korzystanie z łopatek i przycisków

Poza standardowymi oznaczeniami w skrzyni automatycznej, wielu kierowców ceni sobie także możliwość manualnej zmiany biegów. W tym celu, producenci wyposażyli nowoczesne samochody w łopatki umieszczone przy kierownicy lub specjalne przyciski, pozwalające na szybkie i precyzyjne sterowanie przełożeniem bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Ta opcja skierowana jest głównie dla doświadczonych użytkowników, którzy pragną większego wpływu na dynamikę jazdy.

Zachęcamy do zapoznania się z tabelą, która przedstawia najważniejsze oznaczenia w skrzyni automatycznej oraz ich zastosowanie w praktyce:

Symbol Funkcja Typ skrzyni Zalecane użycie
P Parkowanie Wszystkie Podczas postoju
R Jazda do tyłu Wszystkie W momencie manewru cofania
N Bieg jałowy Wszystkie Przy krótkich przystankach, postój
D Jazda do przodu Wszystkie Jazda w normalnych warunkach
B Hamowanie rekuperacyjne Elektryczne/Hybrydowe W celu ładowania akumulatorów
L Tryb niskich przełożeń Bezstopniowe Jazda w terenie górzystym

Zarówno skrzynia automatyczna znaczenie symboli, jak i umiejętne korzystanie z trybów specjalnych, pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości oferowanych przez współczesne pojazdy. Nasze szkolenie kładzie duży nacisk na praktyczne i bezpieczne użytkowanie automatycznych skrzyń biegów, tak by każdy kierowca mógł czerpać radość z jazdy oraz dbać o stan techniczny swojego samochodu.

Kategorie skrzyń automatycznych i ich charakterystyka

W obecnym krajobrazie motoryzacyjnym mamy do czynienia z różnorodnymi systemami skrzyni automatycznej, które ułatwiają prowadzenie pojazdu i zwiększają komfort jazdy. Każda z tych skrzyń ma swoje unikalne cechy, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. Dokładna skrzynia automatyczna interpretacja znaków oraz skrzynia automatyczna identyfikacja symboli to wiedza, której poznanie umożliwia pełniejsze wykorzystanie możliwości oferowanych przez współczesne samochody.

Automatyczna skrzynia z sprzęgłem hydrokinetycznym

Skrzynia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego to klasyczne rozwiązanie, które wykorzystuje przepływ płynu roboczego do przeniesienia napędu. Jej główną cechą jest płynność i linearność przekazywania siły, co czyni ją nadzwyczaj komfortową zwłaszcza podczas jazdy w ruchu miejskim.

Automat z podwójnym sprzęgłem: szybka i płynna zmiana biegów

Skrzynie z podwójnym sprzęgłem to nowoczesne rozwiązania technologiczne, które zyskują coraz większą popularność. Oferują one szybkie i niezauważalne przez kierowcę zmiany biegów, zwiększając tym samym dynamikę i wydajność jazdy.

Bezstopniowa skrzynia biegów CVT: zasada działania

Bezstopniowe skrzynie biegów CVT (Continuously Variable Transmission) zapewniają płynne dostosowanie przełożeń do warunków jazdy bez stałych skoków biegów. Dzięki temu jazda jest wyjątkowo stabilna, a pojazd może osiągać optymalną efektywność paliwową.

Półautomatyczna skrzynia sekwencyjna: kierowanie jak w manualu

Kierowcy poszukujący większego zaangażowania w proces jazdy mogą wybrać półautomatyczną skrzynię sekwencyjną, która wymaga aktywnego uczestnictwa w zmianie biegów, lecz jednocześnie posiada mechanizmy ułatwiające tę czynność. To sprzężenie komfortu automatycznej skrzyni z kontrolą manualnej.

Typ skrzyni automatycznej Cechy charakterystyczne Zastosowanie
Hydrokinetyczna Wysoki komfort jazdy, płynność pracy Ruch miejski, długie trasy
Podwójne sprzęgło (DCT) Szybka zmiana biegów, wyższa dynamika jazdy Sportowe i premium segmenty
CVT Stała efektywność, płynna zmiana przełożeń Ekonomiczna jazda, różnorodne warunki drogowe
Sekwencyjna Manualna zmiana biegów z automatycznym wspomaganiem Aktywne prowadzenie, sportowy charakter

Wniosek

Osiągnięcie biegłości w interpretowaniu oznaczeń w skrzyni automatycznej jest nieodłącznym elementem bezpiecznego zarządzania nowoczesnym pojazdem. Wiedza ta pozwala kierowcom unikać błędów mogących prowadzić do awarii skrzyni biegów, które z kolei mogą być przyczyną kosztownych napraw lub nawet zagrożeniem dla bezpieczeństwa. Wyjaśnienie ikon skrzyni automatycznej jest więc równie ważne, co umiejętne posługiwanie się samym pojazdem.

Przez nasze pogłębione spojrzenie na skrzynia automatyczna objaśnienie symboli, mamy nadzieję dostarczyć kierowcom zasób wiedzy, który pozwoli im pełniej i świadomie korzystać z ich pojazdów. Znajomość trybów pracy skrzyni biegów i właściwe ich wykorzystanie ma kluczowe znaczenie nie tylko dla prolongaty żywotności samego pojazdu, ale także dla zapewnienia płynności i przyjemności z jazdy.

Podsumowując, nie istnieje uniwersalny wybór skrzyni biegów – każdy kierowca powinien dostosować ten wybór do swoich indywidualnych potrzeb, preferencji oraz stylu jazdy. To, co niezmienne, to wartość wynikająca z dogłębnego skrzynia automatyczna wyjaśnienie ikon, które są niezastąpionym nawigatorem w świecie nowoczesnych technologii samochodowych. Dajemy kierowcom narzędzia do zrozumienia ich maszyn, a tym samym – do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

FAQ

Czym różni się skrzynia automatyczna od manualnej?

Skrzynia automatyczna różni się od manualnej głównie sposobem przełączania biegów, które odbywa się automatycznie, bez konieczności ingerencji kierowcy. W skrzyni automatycznej nie ma też tradycyjnego sprzęgła.

Jakie są podstawowe oznaczenia w skrzyni automatycznej i co oznaczają?

Podstawowe oznaczenia to P (Parking), R (Reverse/bieg wsteczny), N (Neutral/bieg jałowy) oraz D (Drive/jazda do przodu). Każdy z tych symboli ma swoją specyficzną funkcję, ułatwiając korzystanie z pojazdu.

Do czego służy symbol „P” w skrzyni automatycznej?

Symbol „P” (Parking) służy do zablokowania kół podczas parkowania oraz do uruchamiania i wyłączania silnika. Zawsze należy stosować hamulec ręczny razem z tym trybem, aby uniknąć obciążenia skrzyni biegów.

Kiedy należy używać biegu wstecznego oznaczonego symbolem „R”?

Bieg wsteczny „R” (Reverse) należy używać tylko po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i przy wciśniętym hamulcu, aby bezpiecznie cofać.

Jaka jest rola biegu jałowego oznaczonego jako „N”?

Bieg jałowy „N” (Neutral) stosuje się podczas holowania pojazdu lub w sytuacjach, gdy nie chcemy, aby pojazd był napędzany, na przykład na myjni automatycznej.

Jak wykorzystać tryb „D” w skrzyni automatycznej?

Tryb „D” (Drive) to podstawowy tryb do jazdy do przodu, który wykorzystuje wszystkie dostępne biegi automatyczne i jest zalecany podczas normalnej jazdy.

W jakich sytuacjach należy aktywować tryb „S” – Sport?

Tryb „S” (Sport) służy do dynamicznej jazdy i aktywować go należy, gdy kierowca oczekuje szybszej odpowiedzi skrzyni biegów i wyższych obrotów silnika poprzez zmianę charakterystyki zmiany biegów.

Jak używać trybu „W” – Winter?

Tryb „W” (Winter) ułatwia ruszanie na śliskiej nawierzchni dzięki zmienionej charakterystyce zmiany biegów, redukując ryzyko poślizgu. Należy go używać z ostrożnością, głównie w warunkach zimowych oraz śliskiej nawierzchni.

Czym są oznaczenia „+/-” i „M” w skrzyni automatycznej?

Oznaczenia „+/-” oraz tryb „M” (Manual) stosuje się do ręcznej zmiany biegów w automacie, co daje większą kontrolę nad pojazdem, szczególnie w trudnych warunkach jazdy.

Jakie są globalne konsekwencje ujednoliconych oznaczeń w skrzyni automatycznej?

Ujednolicone oznaczenia, takie jak PRND, ułatwiają użytkowanie pojazdów wyposażonych w skrzynie automatyczne przez osoby z różnych krajów, nawet jeśli nie są one zaznajomione z danym modelem samochodu.

Jak prawidłowo zmieniać położenie dźwigni zmiany biegów w skrzyni automatycznej?

Zmianę położenia dźwigni zmiany biegów należy przeprowadzić przy całkowitym zatrzymaniu pojazdu i przy wciśniętym hamulcu, aby uniknąć uszkodzeń przekładni.

Jakie złe praktyki w obsłudze skrzyni automatycznej mogą prowadzić do awarii?

Używanie trybu „N” podczas zatrzymania na światłach, włączanie „P” podczas ruchu pojazdu czy nieodpowiednie rozgrzewanie skrzyni biegów, szczególnie w niskich temperaturach, może prowadzić do zużycia i uszkodzeń.

Do czego służy tryb „B” i „L” w skrzyni automatycznej?

Tryb „B” (Brake) jest używany w pojazdach elektrycznych i hybrydowych do rekuperacji energii podczas hamowania. „L” (Low) stosuje się w skrzyniach bezstopniowych (CVT) do jazdy w trudnym terenie np. górskim.

Jakie są zalety manualnego sterowania biegami za pomocą łopatek lub przycisków?

Manualne sterowanie biegami dzięki łopatkom kierowniczym lub przyciskom daje użytkownikowi większą kontrolę nad przekładnią, szczególnie przy sportowej jeździe lub na trudnym terenie.

Jakie są główne typy skrzyń automatycznych?

Wyróżniamy skrzynie automatyczne z converterem, z podwójnym sprzęgłem, bezstopniowe skrzynie CVT oraz sekwencyjne półautomaty. Każda ma swoje indywidualne właściwości oraz charakterystyki pracy.